2020年4月12日星期日

The pianist。


相比《舒特拉的名單》(Schindler's List),我更喜歡這套。大概是有點,覺得Liam Neeson在最後痛苦地拿著自己的金黨徽說「要是我賣了這黨徽,是不是可以再多救一個人了?」這幕有點太造作。不過好像主流世界都對《舒特拉的名單》的評價比較高。




說回The pianist,這電影其實我只看過兩次。不過好的電影就是你看過一遍就會記得故事,而看第二遍不過是剛好家人點開Netflix來看。

重看一遍,該哭的地方還是會哭,比如說男主角跟家人分開那裡。

不過這些日子以來,看到有一幕印象是會有特別感受。
I have good news for you. 
There are rumors going around that we like to resettle you. I promise you that now and in the future, nothing else is planned. 
For this reason, we put information posters on the wall, to show you our good will, you should vote one of you to be allowed to go in town daily, and bring 3 kilos of potatoes, and one loaf of bread, for each of our workers. 
So, why should we do something like this if we'd resettle you? 
You can make good business, out of the thing you don't eat. Isn't that something that you Jews are good in? Make money?
我都皇恩浩蕩讓你們可以進城買麵包了,我還會對你們做些甚麼嗎?我對你們很好啦?

呵呵,對啊,那為甚麼男主角不用上火車時哭得那麼慘?

沒有留言:

發佈留言